تبلیغات
Sounds - میكسر های دیجیتال
 
Sounds
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM
عصر حاضر عصر دیجیتال است . مزایای تولید موسیقی و ادیت در فضای دیجیتال كاملا شناخته شده است.تراك های مجازی ، ادیت غیر مخرب و افكتور دیجیتال داخلی، ایستگاههای كاری استودیو دیجیتال را بسیار كار آمد كرده است.اما درباره میكس چطور؟ میكس دیجیتال چیست؟ آیا میكس دیجیتال هم مزایای ضبط و ادیت دیجیتال را در مقایسه با آنالوگ دارد؟ یك میكسر دیجیتال چگونه كار میكند؟ میكس كردن آیا صرفا بالا و پایین كردن چند فیدر است؟ آیا میسكر دیجیتال از میكسر آنالوگ بهتر است؟ به بررسی همه این سوالات در این مطلب میپردازیم  . كدام مزایای میكسر های دیجیتال است كه ان را جهت استفاده در كاربری های مختلف از جمله ضبط موزیك ، صدا گذاری و پخش ارجیت داده است؟ در طول این نوشته بعضی از امكانات و توانمندیهای میكسر ها را بیان خواهیم كرد تا نشان دهیم چطورانعطاف پذیری و قدرت میكسر های دیجیتال انقلابی در میكسر ها بوده است.

نمای كلی میكسر دیجیتال در مقایسه با میكسر آنالوگ:

در ابتدا در نگاهی كلی به میكسر ها تعدادی از مزایای میكسر های دیجیتال در مقایسه با میكسر های آنالوگ را بیان میكنیم.

١ـ انعطاف پذیری در پیكر بندی در مقابل مسیرهای ثابت و غیر قابل تغییر

تمام ورودی ها و خروجی ها در میكسر آنالوگ مسیر بندی شده و ثابت میباشند و این یعنی یك بار مسیر طراحی شده و پس از اتمام مونتاژ دیگر هیچ چیز قابل تغییر نیست. اما در میكسر های دیجیتال صدا وقتی وارد میكسر میشود میتواند آزادانه به هر قسمت از میكسر حركت كرده و در صورت نیاز افكت به آن اضافه شود و مسیر آن متناسب با نیاز و كاریری شما برنامه ریزی شود . به عنوان مثال هر ورودی میتواند به هر كدام از كانال ها و تمام انها هدایت شود در یك میكسر دیجیتال سیر های مختلف برای حركت یك سیگنال قابل تعریف بوده همانگونه كه در خروجی های متفاوت میتوان سیگنال را مسیر دهی و ارسال كرد.

ابعاد و قیمت :

از آنجا كه برنامه ریزی و پیكربندی و كنترل یك میكسر دیجیتال خیلی حالت پذیر میباشد این میكسر ها میتوانند به صورت خیلی كوچك و جمع و جور متناسب با ابعاد و شكل استودیو طراحی شوند.به عنوان مثال یك میكسر آنالوگ 96 كانال صدا خیلی عریض و بزرگ خواهد بود و پهنای میكسر در حدود ٤ متر یا بیشتر فضا اشغال میكند و گاهی تا هزاران كیلو وزن خواهد داشت. ولی از انجا كه در میكسر های دیجیتال امكانات كنترلی انعطاف پذیر هستند شما میتوانید كنترل ٩٦ كانال را در ابعاد بسیار كوچك تر میكسر انجام دهید حتی به گونه ای میكسر قابل حمل باشد.انعطاف پذیری در طراحی میكسر های دیجیتال باعث شده تا اغلب با هزینه بسیار پایین تری ساخته شده و در تعداد مساوی كانال قیمت تمام شده بسیار پایین تر خواهد بود.

 

٢ـ افكتور های دیجیتال داخلی

از انجا كه صدا در میكسر های دیجیتال وارد فضای دیجیتال میشود اضافه كردن یك افكتور دیجیتال داخلی با قیمت مناسب و كیفیت بالا داخل میكسر آسان خواهد بود و از آنجا كه این پردازش درون خود میكسر انجام میشود شما دیگر نگران افت صدا در مسیر كابل های طولانی،پچ كردن های خارجی و تبدیل فرمت صدا از آنالوگ به دیجیتال و بالعكس در میكسر های آنالوگ نخواهید بود.

 

٣ـ امكان فراخوانی تمام تنظیمات

یكی از بزرگترین مزایای میكسر های دیجیتال این است كه تمام تنظیمات میكسر حتی افكت ها قابل ذخیره و نگهداری در یك حافظه داخلی میباشد تا هر زمان كه نیاز كاربر باشد آن را فراخوانی كند.این امكان اجازه میدهد شما در هنگام كار با یك پروژه بتوانید تمام تنظیمات را مطابق زمانی كه میكسر را ترك كردید فراخوانی كرده و كار را ادامه دهید.
حافظه میكسر مزایای زیادی دارد.به عنوان مثال،شما میتوانید تنظیمات دامنه و اكولایزر یك گوینده را مطابق برداشت های قبلی فراخوانی كنید تا یكنواختی در ضبط های مختلف یك گوینده رعایت شود.سرعت فراخوانی اجازه خواهد داد تا شما پس از اتمام یك میكس آن را ذخیره كرده و با تنظیماتی كاملا متفاوت میكس را تكرار كرده و تفاوت آن ها را به سرعت با یكدیگر مقایسه كنید.این امكان مطمئنا كیفیت ضبط شما را بهتر خواهد كرد.

 

٤ ـ اتصال مستقیم دیجیتال ضبط صوتهای دیجیتال یا DATS

دردنیای امروز ضبط موسیقی،اكثر تجهیزات ضبط مولتی تراك و استریو دیجیتال میباشند و لذا وقتی شما در یك میكسر دیجیتال،سیگنال ضبط شده موسیقی را پردازش و تركیب میكنید نیاز دارید با دستگاه مولتی تراك دیجیتال و همچنین ضبط صوت استریوی دیجیتال جهت ضبط میكس نهایی ارتباط دیجیتال داشته باشید.این امكان در میز های آنالوگ وجود ندارد ( ورودی و خروجی دیجیتال ) شما را از نویز ذاتی مبدل های آنالوگ به دیجیتال دور میكند. لذا كیفیت سیگنال موسیقی باز هم بهتر خواهد شد.

 

معرفی یك میكسر و باس های آن

قیل از اینكه بحث را ادامه بدهیم لازم است تا یك میكسر و اصلی ترین قسمتها و عملكرد های آن را معرفی كنیم. در واقع میكسر صدا یك دستگاه ساده است.چندین صدا را از وزودی های مختلف گرفته،آنها را به خروجی های متفاوت ارسال میكند.در طول این فرایند،میكسر میتواند سیگنال های صدا را با هم تركیب كرده،دامنه آنها را تغییر داده و گاهی اوقات حتی با استفاده از پردازش گرها صدا را تغییر دهد.

اساسی ترین تنظیمات هر خط صدا،كانال نامیده میشودیك كانال شامل تنظیمات كنترلی صدا جهت ارسال یك خط به مسیرهای متفاوت و تغییرات دامنه و پردازش صدا میباشد.مسیرهای صدایی را كه در داخل میكسر هدایت شده را باس مینامند.یك باس مسیری است كه از طریق بیشتر از یك خط صدا به آن دسترسی وجود داشته باشد و میتواند به یك یا چندین مقصد هدایت شود. گاهی اوقات ٢ باس تركیب شده و به عنوان یك باس استریو به ٢ خروجی برای مصارف استریو ارسال میشود.

 

انواع باس ها و مصارف آن

همانطور كه بیان شد در میكسر های آنالوگ هر مسیر در میكسر میبایست سیم كشی شده و با سیم منتقل شود.راه های گوناگون متفاوتی جهت سیم بندی این باس ها وجود دارد.

 

باس اصلی استریو

این باس جهت خروجی اصل میكس استفاده میشود و اغلب به یك ضبط صوت ٢ تراك یا ورودی های آنالوگ یك DAT متصل میشود.فیدر اصلی میكسر برای تنظیم دامنه ارسال به این باس اصلی (Master Bus) استفاده میشود.

 

باس های مونیتور كردن صدا

این باس ها كه میتواند استریو باشد جهت گوشی صدا بردار یا مجری استفاده شده و یا به بلندگوها و گوشی ها در اتاق فرمان متصل میشود.

 

باس های گروه یا ضبط

این باس ها به روش سنتی برای اتصال به ضبط صوت ها استفاده میشود.لذا معمولا به صورت ٢ تایی ( استریو ) استفاده شده و در روی میكسر با كلید های روشن و خاموش در دسترس كاربر میباشند. معمولا برای این باس ها كنترل یا ولوم دامنه وجود ندارد و دامنه آنها همان دامنه باس اصلی است.تنظیم بالانس صدای ارسالی به هر زوج با ولوم تنظیم PAN انجام میشود.از آنجایی كه تنظیم مشخصی برای كنترل دامنه این باس ها وجود ندارد كاربری آنها محدود است.

 

باس های خروجی اضافه یا AUX

باس های AUX كه معمولا مونو یا استریو میباشند با استفاده از یك ولوم كوچك كنترل دامنه در دسترس میباشند.باس های AUX برای یك خروجی مشخص ارسال شده و برای مونیتور كردن صدا با هدفون یا بلندگو یا ارسال سیگنال صدا به افكتور های خارجی استفاده میشود.

باس های AUX انعطاف پذیرتر از باس های ضبط هستند چرا كه كنترل تنظیم دامنه دارند.همچنین گاهی اوقات سوئیچی دارند كمه دامننه آنها را به دامنه خروجی خط وابسته میكند.این سوئیچ صدای خط را یا قبل از فیدر به باس AUX ارسال میكند یابعداز فیدر كه در حالت PRE سیگنال مستقل از دامنه اصلی خط میباشد.

با استفاده از حالت PRE یا قبل از فیدر تركیب خروجی باس AUX میتواند برای هدفون یا ارسال مونیتورینگ استفاده شود چرا كه دامنه خروجی برای هر خط مستقل از دامنه خروجی اصلی بوده كه برای هر خط توسط فیدر آن مشخص و تنظیم شده است. در حالت POST ( یا بعد از فیدر ) دامنه ارسالی به باس AUX از دامنه خروجی خط پیروی میكند كه اغلب برای ارسال صدا به افكتور خارجی استفاده میشود.

 

٥ ـ انعطاف پذیری باس های میكسر های دیجیتال

تمام باس ها و كانال ها در یك میكسر آنالوگ ثابت بوده و مسیر های سیم بندی شده دارند. به این منظور بعضی میكسر های آنالوگ جهت كاربری تولید و میكس و بعضی هم جهت پخش زنده طراحی شده اند.اكثر تفاوت های این میكسرها به نحوه طراحی باس ها و استفاده از آنها بستگی دارد.بعضی از میكسر های دیجیتال دارای باس های با انعطاف پذیری بسیار خوبی در مقابل باس های میكسر های آنالوگ هستند.در عمل گاهی اوقات این باس های منعطف ( Flex Busses ) نامیده میشوند.این باس های انعطاف پذیر تمام امكانات باس های آنالوگ را دارا میباشند.آنها امكاناتی از قبیل ولوم تنظیم دامنه ارسالی و كلیدهای PRE  و POST ) حتی در جاهای مختلف میكسر ) را دارا میباشند. همچنین خروجی این باس ها به مقاصد مختلف میتوانند ارسال شوند.
به این منظور یك میكسر با باس های انعطاف پذیر میتواند جهت كاربری كه در نظر است پیكر بندی شده و استفاده شود.آنها میتوانند جهت ارسال صدا به افكتور های داخلی و خارجی ، ضبط های آنالوگ یا دیجیتال ، تقویت كننده های هدفون ، بلندگو های استودیو یا اتاق فرمان استفاده شوند و همچنین به باس های دیگر ارسال شده و به عنوان یك ماتریس باس ها جهت یك كار زنده استفاده شوند.این نوع ساختمان باس های انعطاف پذیر یكی از بهترین مثال هایی است كه نشان میدهد میكسر های دیجیتال میتوانند بسیار قوی تر و مناسب تر از میكسر های آنالوگ باشند.

 

یك میسكر ، صداهایی را كه از ورودی ها دریافت میكند مخلوط كرده و به خروجی ها ارسال میكند. در این بخش به انواع ورودی ها و خروجی هایی كه روی اغلب میكسر ها در دسترس است نگاهی می اندازیم...

 

ورودی ها و منابع آن

منابع با خروجی دامنه كم (Low Level) نیاز به ورودی های دامنه كم یا میكروفن دارند. ورودی های دامنه كم (Lowlevel) معمولا عبارتند از :

میکروفون ها دارای استاندارد خاص در استودیو میباشند. اغلب آنها جك های بالانس XLR داشته و به ورودی های میكروفن نیاز دارند. بعضی نیز به تغذیه فانتوم نیاز دارند كه مستقیمآ میكسر از طریق كابل میكروفن تامین میكند.

گیتار ها نیز به ورودی های Low Level نیاز دارند. منابع با خروجی Line یا High Level  به ورودی های میكسر با امكان دامنه پذیرش بالا نیاز دارند از قبیل :

تجهیزات الكترونیكی و سینتی سایزر ها

ماشین های ضبط صدای ریل

خروجی افکت پروسسورها

در دنیای امروز اكثر استودیو ها از تعداد زیادی از هر دوی ورودی میكروفن ها و Line نیاز دارند. برای مصارف Line یا زنده به تعداد بیشتری ورودی میكروفن نیاز است.

 

خروجی ها و مقصد آنها

صدای خارج شده از میكسر میتواند بسته به نوع كاربری به مقاصد مختلف ارسال شود اغلب همیشه این خروجی ها با دامنه خط یا Line Level میباشند . نوعآ مقاصد خروجی عبارتند از :

دستگاه ضبط صوت ریل از طریق خروجی اصلی

دستگاه ضبط صوت مولتی تراك از طریق خروجی های ضیط

دستگاه افكتور خارجی از طریق خروجی AUX

آمپلی فایر های صدای Surround یا كدر های مربوطه از طریق انواع خروجی

تقویت كننده های هدفون از طریق خروجی AUX

بلندگو های صحنه یا Stage

بلندگو های استودیو

انواع بلند گو و آمپلی فایرهای آنها

این خروجی ها معمولا RCA ، جك های گوشی 4/1 اینچ یا جك های XLR میباشند.

 

ورودی و خروجی ها :

تفاوت های دیجیتال

در میكسر آنالوگ تمام مسیر ها از ورودی ها و خروجی های كانال ها سیم بندی شده و قابل تغییر نیستند باس AUX فقط به خروجی Send AUX میرود. اما اگر نیاز به خروجی های هدفون ‍Pre Fader اضافه داشته باشید و یا بخواهید میكس سوراند انجام دهید و یا خروجی های بیشتری به ضیط مولتی تراك متصل كنید چگونه این كار قابل انجام است ؟

در اغلب میسكر های دیجیتال ، مسیر دهی سیگنال بسیار انعطاف پذیر است این انعطاف پذیری شامل ورودی ها به كانال ها و از كانال ها به باس ها و باس ها به خروجی ها میشود.به عنوان مثال ، در بعضی میكسر های دیجیتال هر كدام از ورودی های فیزیكی میكسر میتواند به هر كدام از تراك ها یا كانال ها نسبت داده شود .این امكان اجازه میدهد یك صدا به یك كانال بدون اكولایزر یا فشرده ساز جهت پردازش ارسال میشود و همزمان به كانال دیگری با اكولایزر ، فشرده ساز و تاخیر فرستاده شود تا بتوان همزمان هر ٢ خروجی را ضبط كرده و با هم مقایسه كرد.

در میكسر های دیجیتال دارای ساختمان باس های انعطاف پذیر ، شما میتوانید صدا را بسته به نوع نیاز در زمان مشخص به هر كدام از باس ها ارسال كنید. خروجی های اكثر میكسر های دیجیتال نیز تمامآ انعطاف پذیر میباشند . به عنوان مثال ، یك باس میتواند برای یك نوع كاربری به خروجی هدفون و یا به خروجی بلندگو ارسال شود و سپس به عنوان باس ضبط به خروجی های قابل برنامه ریزی جهت ارسال به یك ضبط مولتی ترك دیجیتال ( Modular Digital Multitrack MDM ) فرستاده شود. همچنین یك باس میتواند جهت اعمال افكت به دستگاه پروسسور خارجی و یا حتی برای میكس صدای سوراند ارسال شود. مسیر دهی در میكسر دیجیتال ثابت نیست و بسته به نوع نیاز و كاربری قابل تغییر است.

 

ارتباط با دنیای دیجیتال از طریق خروجی های دیجیتال

بدیهی است تمام ورودی ها و خروجی های یك میكسر آنالوگ با فرمت آنالوگ بوده و اتصال آن به تجهیزات ضبط دیجیتال از جمله افكتور های دیجیتال ، ضبط كننده های دیجیتال یا دك های ضبط میكس نهایی دیجیتال مانند DAT به راحتی انجام نمیشود.

میكسر های دیجیتال علاوه بر ورودی ها و خورجی های آنالوگ تعدادی ورودی و خروجی دیجیتال استریو جهت ارسال به پردازش گر های دیجیتال ، DAT و ... دارند.در استودیو های امروزی میكس های زیادی انجام شده و خروجی روی یك ضبط صوت دیجیتال مانند DAT ضبط میشود كه این توسط یك میكسر دیجیتال با خروجی دیجیتال ٢٤ بیت قابل انجام است مسیر دهی دیجیتال به ضبط صوت های مولتی تراك MDM از طریق اكثر میز های دیجیتال قابل انجام است. این امكان به دلیل حذف كابل های طولانی پچ پنل ها و مبدل های آنالوگ به دیجیتال A/D و دیجیتال به آنالوگ D/A باعث ارتقاء كیفیت سیگنال و انعطاف پذیری خواهد شد.

مسیر دهی سیگنال به تجهیزات دیجیتال از میكسر های دیجیتال آسان بوده و كیفیت صدای شما را در بالاترین حد نگاه خواهد داشت.

 

افكتور دیجیتال داخلی :

بخش عمده ای از مخلوط كردن صدا برای هر كاربردی اضافه كردن افكت میباشد. در میسكر دیجیتال تمام این افكت ها میتواند دیجیتال بوده و داخل میكسر به صدا اضافه شود این كار باعث افزایش كیفیت صدا میشود چرا كه استفاده از افكتور ها و پچ پنل های آنالوگ نخواهد شد.

قدرت پردازش داخلی یك میكسر دیجیتال ممكن است بر حسب مورد استفاده تغییر داده شود. به عنوان مثال برای یك كنسرت زنده ممكن است یك آنالیزور لحظه ای  Real Time داشته باشید یا وقتی كه برای اولین با صدا را داخل استودیو پخش میكنید. زمانی كه در ضبط صدای گیتار میباشید ممكن است با استفاده از آمپلی فایر گیتار و بلند گو به آسانی صدای مورد نیاز خود را فراهم كنید بدون اینكه تاثیری روی میكروفن های دیگر گذاشته و نیازی به بلندگو های استودیویی باشد.برای مراسم پخش موسیقی زنده ممكن است نیاز باشد ٢٠ تا ٣٠ فشرده ساز در مسیر میكروفن ها قرار دهید تا دامنه سیگنال ها را كنترل كنید.زمانی كه در حال میكس یك پروژه موسیقی هستید ممكن است از آرایش بلندگو ها جهت گوش كردن به میكس استفاده كنید پس ممكن است افكت های میكس را در وضعیت Mastering قرار دهید تا با استفاده از فشرده ساز و گسترده ساز های ( Expander ) چند باند میكس نهایی را روی CD یا DAT ضبط نهایی كنید. تمام این امكانات روی میكسر های دیجیتال قابل انجام است. راحتی و قدرت افكتور دیجیتال داخلی مشخص كننده كیفیت موسیقی خواهد بود.

 

اطلاعات به موقع و دسترسی سریع :

در میكسر های دیجیتال، صدا به صورت دیجیتال است. از این رو بسیار آسان است تا صدا به صورت های مختلف نمایش داده شود در صورتی كه در میكسر های آنالوگ اینگونه نیست. به عنوان مثال، تاثیر تمام پارامتر های قابل تنظیم روی یك اكولایزر به صورت گرافیكی قابل نمایش است. این امكان به شما اجازه میدهد فیدبكی سریع از آنچه روی تنظیمات انجام میدهید، مشاهده كرده و در خصوص پردازش سیگنال تصمیم گیری كنید. همچنین قادر هستید در یك صفحه نمایش تمامی تنظیمات و دامنه ارسالی به باس های مختلف را مشاهده كنید و یا موقعیت فیدر ها تشخیص دهید این نوع نمایش بسیار سریع تر است از نگاه به مجموعه ای از كلید ها و ولوم ها و دقت كردن به اینكه تنظیمات در چه حالتی قرار دارد.

كنترل صدا روی میكسر های دیجیتال بسیار سریع تر است به عنوان مثال فرض كنید یك میكسر ٩٤ كانال آنالوگ دارید و میخواهید دامنه سیگنال ارسالی به یك باس مشخص از كانال ٢ را تغییر دهید برای انجام این كار عملا شما باید از روی صندلی خود بلند شده ( به یاد داشته باشید همچنین میكسری حدود ٤ متر طول دارد.) قدمی برداشته و ولوم مربوطه را جهت باس مورد نظر تغییر دهید. تمامی این مدت شما مكان مناسب جهت شنیدن درست سیگنال از بلندگو ها را ترك كردید و واقعا نمیتوانید در مكانی درست تغییرات اعمال شده را درست بشنوید.

در یك میكسر صدای دیجیتال، شما برای ارسال صدا به یك باس با فشار دادن كلید میتوانید این كار را انجام دهید. تمام پارامتر ها برای یك كانال یا باس دقیقا جلوی شما قرار داشته و به سرعت قابل دسترسی است و شما به راحتی میتوانید در جای خود و در موقعیتی درست جهت شنیدن تغییرات مورد نظر را انجام دهید.

میكسر های دیجیتال میكس كردن را آسان میكنند.

 

داشتن حافظه : نگهداری پارامتر ها، تنظیمات مسیر ها و دامنه ها

هر بیشتر در خصوص میكسر های دیجیتال بدانید خواهید دید چگونه آنها دارای قدرت و انعطاف پذیری زیادی هستند. بعضی از میكسر های دیجیتال امكاناتی دارند كه مخصوصآ جهت كمك به تغییر برنامه ریزی متناسب با نوع استفاده و كاربری و یا بازگشت به آخرین تنظیمات میكسر برای یك پروژه خاص طراحی شده اند و كمك میكنند شما میكسر خود را مدیریت كنید . این امكانات و مزایا تمامآ مخصوص میكسر های دیجیتال بوده و در میكسر های آنالوگ قابل دسترسی نیستند.

 

آرشیو :

یك میكسر دیجیتال در هر كانال پردازشگر های متفاوتی از جمله اكو لایزر های دیجیتال چند باند یا پردازش گر های دامنه میتواند داشته باشد. برای افزایش سرعت انجام یك پروژه میكسر دیجیتال ممكن است مجموعه ای آرشیوی از انواع تنظیمات اكولایزر یا محدوده ی دامنه داشته باشد. این تنظیمات آرشیوی در هر پروژه ای قابل استفاده میباشد لذا میتوانید اكولایزر مورد نظر و مورد علاقه را ذخیره كنید و به طور مثال در ضبط یك Drum Set به فوریت استفاده نمایید. این تنظیمات از پیش تعیین شده میتوانند شما را در شروع پردازش صداهای مورد نظر كمك كنند.

 

حافظه نگهداری پارامتر ها :

این حافظه تصویری از تمام پارامتر های میكسر دیجیتال شما را تهیه و نگهداری میكند و از دامنه ها تا اكوالایزرها و تنظیمات افكتور و همچنین مسیر دهی باس ها و هر چیز دیگری در این حافظه نگهداری میشود این حافظه به شما این اجازه را میدهد كه یك میكس را همانند زمانی كه كار را ترك كردید مجدد باز سازی و ادامه دهید و لذا میتوانید با همان تنظیمات اكولایزر و دامنه صدا گذاری كرده و Overdub انجام دهید. مزیت حافظه نگهداری تنظیمات این امكان را به كاربر میدهد كه ایده آل خود در خصوص میكس را نگهداری كند و با ایده ای دیگر نیز میكس را انجام داده و نتیجه را با هم قیاس نماید و محصول بهتر را بر گزیند. این حافظه همچنین اجازه میدهد تا در زمان بسیار كوتاه تنظیمات میكس را جهت یك پخش زنده تغییر داده و اگر نیازی به دامنه متفاوت یا تنظیمات میكروفن و افكتور برای صداهای مختلف نیاز است، انجام شود. نهایتآ حافظه نگهداری تنظیمات به شما كمك خواهد كرد نتیجه ای بهتر در انجام میكس ، ظبط مولتی تراك ، صدا گذاری و كنسرت های زنده حاصل شود.

 

تغییر ساختار میز :

بعضی میكسر های دیجیتال یك امكان خیلی خود و قوی دارند كه امكان تغییر ساختار نیز نامیده میشوند. این تغییر كاربردی ٢ مورد استفاده متفاوت دارد. همانگونه كه بیان شد حافظه های نگهدارنده پارامتر های میكسر تنظیمات یك پروژه را نگهداری میكنند ولی امكان تغییر ساختار یك توانمندی كامل تر است و توسط آن پیكر بندی كلی میكسر را در هر لحظه و برای هر پروژه كه بخواهید میتوانید فراخوانی كنید.

برای مثال شما میتوانید یك فرایندی را جهت ضبط Drums تعریف و ذخیره كنید با تنظیم دقیق افكت ها ، اكو لایزر ها و باس ها. همچنین شما میتوانید با تعریف یك فرایند به سرعت ساختار میكسر را از حالت ضبط میكسر Mastering و یا یك میكسر صدای پخش زنده تبدیل كنید. تمام اینها با زدن یك كلید قابل انجام است.

این امكان تغییر ساختار توان تغییر پله به پله یا مرحله ای تمام تنظیمات متفاوت را كه شما برای هر كاربردی نیاز است تا تنظیم كنید به كاربر میدهد.دراین حالت این ظرفیت وجود دارد كه سیستم كمك و راهنمایی و كاربر نیز انجام شود. میكسر ها هیچ زمانی تا این اندازه آسان و انعطاف پذیر نبوده اند.

و البته این توانمندی بازخوانی سریع پیكر بندی های متفاوت در میكسر های آنالوگ وجود ندارد.





نوع مطلب :
برچسب ها :

یکشنبه 16 مرداد 1390


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :